Próféta Galéria

Róma - Párizs - Budapest - Takáts Márton kiállítása

2013.09.25.—2013.10.16.

Üdvözlégy, utazás, egy kivilágított,
téli villamoson. Üdvözlégy, sötét,
délelőtti Nap. Sehová sem néző
égitest, pillantásod ma nem
nyugszik meg rajtunk.
Fivérünk: sár az ormótlan cipőkön,
nővérünk: gumiszőnyeg ráncai.
Ha van megindult tekintet
a fekete tükörben – a miénk az.
Ha van szív bátor – a miénk.

(Takács Zsuzsa: Üdvözlégy, utazás!)
..tovább

La donna allo specchio - Nő a tükörben - Luciano Angeleri és Paolo Vegas kiállítása

2013.06.12.—2013.07.12.

A két biellai művész munkáit összekapcsolja az életöröm és az olasz nő iránt érzett rajongás, amely bár más és más formákban ölt testet, mégis egyértelmű vezérmotívumként vonul végig a kiállításon. A femme fatale, legyen bár elegáns filmsztár, balerina, vagy bejárónő egyaránt lehet a tekintet, a vágy és a művészet tárgya. A festő és a fotográfus más-más szemszögből tárja elénk korunk kérdéseit, gyönyörködtető, idealizált nők képeiben.

A kiállítást 2013 június 12-én Dr. Misur György, római nagykövet, az Ötös Folyosó Alapítvány társelnöke nyitja meg.


 
..tovább

Bodó Csaba és Szuromi Imre kiállítása

2013.05.08.—2013.06.07.

Bodó Csaba szobrász és Szuromi Imre festőművész kiállítása május 8-án 18 órakor nyílik.
A tárlatot Jelenits István piarista szerzetes nyitja meg.

Bodó Csaba és Szuromi Imre a sok közös vonás ellenére igen különböző látásmóddal rendelkeznek. Bár más és más irányból, mégis mindkettőjükre hatott a szentendrei festészeti hagyomány. Bodó Csaba grafikáin főként Ország  Lili festészetének hatása érhető tetten, míg szobrászati munkáin Brancusi formavilágának hatása észlelhető. Szuromi festészetében leginkább Vajda Lajos, Deim Pál és Kondor Béla hatása figyelhető meg. 
..tovább

"A világ legdrágább kislánya" - Miina Savolainen finn fotós kiállítása

2013.03.23.—2013.04.25.

A világ legdrágább kislánya kiállítás anyaga egy sokáig és sokak által dédelgetett fotó projekt eredménye. A kiállítás képeit Miina Savolainen fotóművész és szociális nevelő tíz a Helsinki Hyvönen Gyermekotthonban nevelkedő kislánnyal együtt mintegy tíz év alatt készítette.

1998-ban Savolainen azzal a céllal kezdte fotózni a lányokat, hogy segítsen nekik és a körülöttük élőknek, meglátni és értékelni bennük valódi csodálatos énjüket. A projekt ötletét az a felismerés adta, hogy verbális kommunikációval nem lehetséges olyan sérelmeket gyógyítani, melyeket korábban éppen szavakkal ejtettek ezeken a lányokon.

A fotó erejének titka, hogy benne a valóság keveredik a fikcióval. A fotó képes megmutatni olyan „egész-séget”, mely a valóságban annyira rejtett, oly törékeny, hogy alig is létezik még. Függetlenül attól, hogy más emberek észlelik-e ezt az „egész-séget”, minden embernek joga, hogy önmagát értékesnek és egésznek érezze. A fotó kivételes eszköz, képes segíteni bárkit abban a törekvésében, hogy újra egésznek és értékesnek érezhesse magát. Olyanoknak is segít, akik korábban saját környezetük számára láthatatlanokká váltak. Egy kedves fotó olyan érzelmi hitelességgel telhet meg, mely által értékességünk felismerése újra lehetővé válik.

..tovább

"A tájkép határain"

2013.01.30.—2013.03.01.

Válogatás Horváth Krisztián, Kucsora Márta és Zalakovács József képeiből


A kiállításon három festő munkáiból látható válogatás vezérmotívuma a táj, melynek lehetséges festészeti megjelenítéséhez a különböző látásmódok és megközelítések egymás mellé állításával a műfaji keretek feszegetésének módjai és a művészek viszonyulásainak sokszínűsége tárul fel. Személyiségüknek megfelelően a három egymástól nagyon különböző festészeti módszerrel és más-más technikával dolgozó festőt a tájképfestészeti hagyománnyal való kapcsolatukon kívül a természeti környezet egy-egy alkotóeleméhez való szoros viszonyuk is összeköti. Válogatásunkban Horváth Krisztián olaj-vászon képei színei, rusztikus felületük és anyagszerűségük révén a földet képviselik. Kucsora Márta hatalmas vásznain a víz legkülönfélébb megjelenési formáival foglalkozik, alkotói folyamatában is a folyatás és a fröcskölés a meghatározó. Zalakovács József kisméretű akvarelljei pedig könnyedségük, pillanatnyiságuk és illékonyságuk révén a levegővel, mint közeggel vannak észrevétlen kölcsönhatásban.

Egy kritika a kiállításról: 
http://mandarchiv.hu/cikk/1595/Profeta_a_Gellert_teren
..tovább

Horváth Krisztián, Kis rombusz, 2003.
galéria Horváth Krisztián, Kis rombusz, 2003. Horváth Krisztián, Korona, 2001, 180x100 Horváth Krisztián, Kristály-hegy, 2001, 180x90 Horváth Krisztián, Szoros, 2004, 120x70 Horváth Krisztián, Vízesés fenyőligettel, 2005, 180x80 Horváth Krisztián, Vízesés II., 2001, 120x70 Horváth Krisztián, Vízoszlop, 2003, 180x90 Horváth Krisztián, Zöld szív, 2005, 120x70 Kucsora Márta, Effectus I., 2011, 60x60 Kucsora Márta, Effectus II., 2011, 60x60 Kucsora Márta, Effectus III., 2011, 60x60 Kucsora Márta, Effectus IV., 2011, 60x60 Kucsora Márta, Fluens I., 2011, 200x130 Kucsora Márta, Fluens II. 2011, 200x130 Kucsora Márta, Mare Icognitum I., 2012, 85x210 Kucsora Márta, Mare Incognitum II., 2012, 85x210 Kucsora Márta, Mare Incognitum III., 2012, 95x220 Kucsora Márta, Origo I., 2012, 220x85 Kucsora Márta, Origo II., 2012, 210x70 Kucsora Márta, Origo III. 2012, 210x70 Kucsora Márta, Silentium, 2012, 120x210 Kucsora Márta, Sine Tempore, 2012, 60x170 Olaszország, Falerone 7. 2008 Zalakovács József, Forduló nap, 2009. 100x100, olaj, vászon Zalakovács József, Nyár, 2009. 100x90, olaj, vászon Zalakovács József, Olasz táj - Liguria 3. 2009. 17x23 Zalakovács József, Olasz táj - Liguria 5. 2009. 17x23 Zalakovács József, Olasz táj - Liguria 6. 2009. 17x23 Zalakovács József, Olasz táj, Falerone 1. 2010. 17x23 Zalakovács József, Olasz táj, Falerone 1. 2010. 17x23 Zalakovács József, Olasz táj, Falerone 10. 2010. 17x23 Zalakovács József, Olasz táj, Falerone 2. 2010. 17x23 Zalakovács József, Olasz táj, Falerone 4. 2010. 17x23 Zalakovács József, Olasz táj, Falerone 5. 2010. 17x23 Zalakovács József, Olasz táj, Falerone 6. 2010. 17x23 Zalakovács József, Olasz táj, Falerone 7. 2010. 17x23 Zalakovács József, Olasz táj, Falerone 8. 2010. 17x23 Zalakovács József, Olasz táj, Falerone 9. 2010. 17x23 Zalakovács József, Olasz táj, Liguria 1. 2009. 17x23 Zalakovács József, Olasz táj, Liguria 2. 2009. 17x23 Zalakovács József, Olaszország-Falerone 1. 2008. 31x46 Zalakovács József, Olaszország-Falerone 10. 2008, 31x46 Zalakovács József, Olaszország-Falerone 2. 2008, 31x46 Zalakovács József, Olaszország-Falerone 3. 2008. 31x46 Zalakovács József, Olaszország-Falerone 4., 2008, 31x46 Zalakovács József, Olaszország-Falerone 5. 2008, 31x46 Zalakovács József, Olaszország-Falerone 6. 2008, 31x46 Zalakovács József, Olaszország-Falerone 8. 2008. 31X46 Zalakovács József, Olaszország-Falerone 9. 2008. 31x46

Diverzifikált portfólió

2012.12.13.—2013.01.25.

Van-e összefüggés egy tőzsdei portfólió kiválasztása és egy kortárs művészeti gyűjtemény kialakítása között. Létezik-e konzervatív válogatás, van-e kockázatelutasító magatartás, tudatosan választjuk a műveket, vagy az elemzőknek hiszünk inkább?

Korányi G. Tamás, a Napi Gazdaság főszerkesztője erre adta meg a választ a kortárs művészeti alkotásokból álló kiállítás megnyitóján.

Megtekinthető: 2012. december 14-től 2013. január 25-ig.

A kiállító művészek:

Bálint Bertalan
Csepregi János
Csordás Zoltán
Gáti György
Horváth Krisztián
Horváth Roland
Kondor Attila
Kovács Lehel
Lajta Gábor
László Dániel
Lőrincz Tamás
Mátyási Péter
Rolik Ádám
Schaller István
Sütő Róbert
Szabó Ábel
Takáts Márton ..tovább

A Képző- és Iparművészeti Szakközépiskola festő- és fotószakos hallgatóinak kipakolása

2012.12.03.—2012.12.10.

A téma az utcán (is) hever.
Hétköznapjaink a magán- és a közéletben is zajlanak, magunkat és társainkat figyelve éljük mindennapjainkat. Képek, villanások égnek retinánkba, megfogalmazzuk mindennapjaink karakterét, jellegzetességeit, szereplőit és tárgyait. A Képző- és Iparművészeti Szakközépiskola festőszakának tematikus kiállítása az idén a Hétköznapok címet kapta. A 
Próféta Galéria és a Pepper Art Projects közös kiállításán a fiatal alkotók technikai és tematikai sokszínűséggel, változatos műfajokban vallanak hétköznapjaikról.

..tovább

1 | 2 | 3